گروه حوادث: هوشیاری یکی از همسایه‌ها باعث شد 3 سارق خشن که بعد از ورود به خانه یک زن میانسال، 20میلیون تومان از وی سرقت کرده بودند به دام بیفتند

پنجم بهمن ماه گذشته، زن میانسالی که آثار زخم و کوفتگی روی سر و صورتش دیده می‌شد با مراجعه به کلانتری 105 سنایی، ماموران را در جریان حمله وحشیانه 3 مرد ناشناس به خانه‌اش قرار داد.

زن میانسال در جریان بازجویی‌ها با توضیح ماجرا به کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: از آنجا که در مجتمع آپارتمانی که در آنجا زندگی می‌کنم تعدادی از واحدها، تجاری و تعداد دیگری نیز مسکونی هستند،

برخی از افرادی که به مجتمع مراجعه می‌کنند، به اشتباه زنگ واحدهای دیگر را می‌زنند، به همین خاطر ساکنان مجتمع حتی درصورتی که فرد یا افرادی به اشتباه زنگ واحد آنها را بزنند باز هم در مجتمع را باز می‌کنند.

این زن افزود: روز حادثه درحالی‌که در واحد آپارتمانی خودم بودم، ناگهان صدای زنگ را شنیدم، از پشت آیفون صدای مردی را شنیدم که مدعی بود یک پیک موتوری است و بسته‌ای را برای شرکتی که دفترش در مجتمع آپارتمانی ما قرار دارد آورده است،  من هم درحالی‌که تصور می‌کردم این مرد واقعا یک پیک موتوری است در مجتمع را باز کردم،

پس از آن برای راهنمایی پیک موتوری به واحد مورد نظر،  در واحد خود را باز کردم. این زن ادامه داد: به محض بازکردن در آپارتمانم، ناگهان 3مرد با زور وارد خانه‌ام شدند و مرا به باد کتک گرفتند. آنها سپس با تهدید چاقو مرا وادار به سکوت کرده و با جمع‌آوری طلا،  پول نقد و دیگر وسایل خانه‌ام به سرعت فرار کردند.

با گزارش موضوع،  با دستور قاضی خاکی– دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی– تحقیقات برای یافتن سارقان آغاز شد و کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به بررسی سرنخ‌هایی که سارقان بر جای گذاشته بودند، پرداختند.

تنها سرنخ: یک شماره

کارآگاهان پایگاه سوم با این شکایت، تحقیقات خود را برای یافتن سارقان آغاز کرده و در بررسی‌های خود متوجه شدند یکی از ساکنان مجتمع،  3 مرد را که با عجله در حال ترک مجتمع بوده‌اند دیده و چون به رفتارهای آنها و وسایل زیادی که همراه داشته اند، مشکوک شده، شماره پلاک خودروی آنها را یادداشت کرده است.

با این سرنخ، دستگیری متهمان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و کارآگاهان در بررسی‌های خود توانستند جوان 28 ساله‌ای به نام افشین را که با خودروی متعلق به مادرش در این سرقت شرکت کرده بود شناسایی کرده و در نخستین روز اسفند ماه وی را که از هنگام آغاز تحقیقات متواری شده بود در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وقتی مرد جوان به شرکت در این سرقت اعتراف کرد و مشخصات همدستان خود را که 2جوان 23 و 25 ساله بودند لو داد آنها نیز تحت تعقیب قرار گرفتند ولی ماموران هنگامی که قصد دستگیری این دو جوان را داشتند اقوام آنها سعی کردند متهمان را فراری دهند اما در این زمینه ناموفق ماندند و سرانجام هر دو متهم دستگیر شدند  و برای بازجویی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال یافتند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان،  رئیس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ،  با اعلام اینکه هر دومتهم به ارتکاب سرقت اعتراف کرده‌اند، درباره نحوه آشنایی متهمان با محل سرقت گفت: یک نفر از متهمان مدت بسیار کوتاهی به‌عنوان یک پیک موتوری در یکی از واحدهای تجاری مجتمع آپارتمانی مشغول به کار بوده و در این مدت از زندگی زن میانسال اطلاع پیدا کرده است.
سرهنگ محمدیان افزود: 20میلیون تومان اموالی که از خانه این زن میانسال سرقت شده بود کشف شده است و متهمان تحت بازجویی قرار دارند.

کد خبر 103364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز